Sunday, February 27, 2011

What to do...

Apa nak tulis untuk blog kali nie. Benda paling susah nak tulis or nak dapat kan idea adalah mencari isi atau topic untuk entry blog. But then, once kita dah dapat rentak or tempo nak menulis nie. Jadi macam tak reti-reti pulak nak berhenti. Sometimes tue, sampai bleh lari topic pulak. Macam-macam dah cara tulis blogging ni aku baca, macam-macam style pon ada. Maklumlah, baru je ngah belajar-belajar hendak menulis blog ni.

Ok, diz time aku nak share pasal expo MAHA 2010 yang aku pegi tahun lepas. ha ha, macam lama sangat je bunyi dia. Tapi baru skarang baru ingat nak tulis entry ni coz masa aku belek gallery handphone aku, terjumpa pulak gambar-gambar yang aku ambil masa pegi expo tu dulu. Apa ada kata sane?... macam-macam, dapat la melihat pokok2, sayur2, binatang2, ikan2 plus dapat la info2 berguna tentang teknologi2 bioteknologi (eh.. adakah btol ayat saya nie). In addition, aku juga ingat nak jadi kan tempat nie sebagai platform utk mencari kerja, yela, byk kot company2 yg bukak booth kat sane. Tp, pg sane, byk yg cm x kena ngan bidang ar. Tapi yang paling penting skali ialah dapat plak jumpa byk kedai2 coklat kat sane. Paling best ble dapat ar test rase sample2 free coklat yang diorang kasi. Sedap2. lain kali datang lagi. Oh yer,mase kat sane, benda2 pasal pemprosesan makanan ni memang banyak la jugak. Hmmm bler pikir balik, bisness pasal benda2 makan nie memang menguntungkan, tapi aku plak cam x de skill nie. Aku ada skill makan jer kot.













Hari tue pegi, ada jumpa penyu, teringat la plak dlu2 mase zaman sekolah. Ada ke patut bdk2 kat sekolah dlu, ada la sorang classmate aku tu, bdk2 ni panggil dia penyu, ntah apa2 ntah. Sampai sekarang aku still x paham2, macam mane plak nick name penyu tue bleh melekat kat dia. Bukan nickname penyu jer, tp ada gak bdk2 lain yg dapat nicname cam bas, kepala, speaker.. mcm2 tol. Ha ha, zaman sekolah memang best.

yg gamba cam rumput kat atas ni, aku ngat kan mula2 lalang, tp bler tgk btol2, baru perasan, inilah padi mase dia kecik2 dulu. Beza ek lalang ngan padi, cm peribahasa tue,  ikut resmi padi, semakin berisi, semakin tunduk, unlike seperti lalang semakin membesar, semakin tinggi. Moralnya, mcm padi, bler berisi ni digambar kan macam ilmu yg ada ar or sometimes kekayaan @ kesenangan, semakin byk ilmu, tp semakin byk perasaan rendah diri yg ada. X macam lalang, makin dia besar, makin meninggi dia, digambarkan macam perasaan bangga diri @ sombong. so... renung2 & selamat beramal...

0 comments:

Post a Comment